נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

כולם מדברים עליה, חלק חוששים מההשלכות שלה וחלק אחר בוחן את ההזדמנויות העסקיות אותן היא מציעה, מה שבטוח שאי אפשר כבר להתעלם מקיומה וזה הזמן לבחון את האופן בו השימוש בבינה מלאכותית עשוי להשפיע על עולם העסקים.

בינה מלאכותית (AI), היא שם כולל למערכות טכנולוגיות שנועדו לדמות את אופן החשיבה האנושית על כל מרכיביה. תחום זה הפך בשנה האחרונה לאחד מהתחומים המסקרנים ביותר בעולמות הטכנולוגיה השונים, ועל פי דעת מומחים וגופי מחקר מסביב לעולם, תחום ה-AI עתיד לשנות את החיים של כל אחד ואחת מאיתנו לאורך הזמן. בטווח הקצר יותר, מומחים מעריכים כי תחום ה-AI הוא בעל פוטנציאל השפעה משמעותי על הכלכלה העולמית, כאשר עד סוף שנת 2029, תחום הבינה המלאכותית עשוי להגיע לשווי ערך של בין 5 ל-7 טריליון דולר!

אז כיצד העתיד של הבינה המלאכותית עשוי להשפיע על עולם העסקים המודרני?

הבינה המלאכותית זוכה בשנה האחרונה לפריצת דרך משמעותית הודות לממשקי בינה מלאכותית דוגמת Chat GPT  המנגישים את היישומים השונים של הבינה המלאכותית לציבור הרחב. יחד עם זאת, חשוב לציין שבעולם העסקים המודרני נעשה כבר שימוש מעשי במגוון רחב של יישומי בינה מלאכותית במגוון רחב של ענפים, וביניהם, תחום המסחר האלקטרוני, שוק ההון ועולמות הפיננסים, תחום הרפואה ועוד. ככל שיחלוף הזמן, כך יישומי הבינה המלאכותית ישתלבו ביותר ויותר ענפי שירות, מסחר ותעשייה ותוך מספר שנים בודדות אנו עשויים להיווכח שתחום ה-AI מצוי בכל תחום עסקי כזה או אחר.

אחד מהיתרונות המרכזיים של תחום ה-AI  בהקשר השפעתו על עולם העסקים, טמון בעובדה שיישומי ה-AI נועדו לקצר ולייעל תהליכי עבודה באופן משמעותי, ומה שהצריך עד היום שעות עבודה מרובות וממושכות, הבינה המלאכותית יודעת לייצר תוך פרק זמן קצר של מספר שניות עד מספר דקות בלבד. עובדה זו הופכת את חתום הבינה המלאכותית לאחד מהתחומים הטכנולוגיים “המאיימים” על מספר מקצועות שונים, ולכן, קיים חשש מההשלכות העתידיות של תחום ה-AI. מנגד, אנשי עסקים ויזמים שידעו “לנצל” את היתרונות המובהקים של תחום ה-AI עשויים להתוות פריצת דרך בתחום עיסוקם ואף להיות מובילי שוק בתחומם.

AI Cloud – יישומים חדשים מבוססי בינה מלאכותית בסביבת ענן

בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות, ארגונים ועסקים בסדרי גודל שונים, עברו לנהל את משאבי המחשוב שלהם באמצעות שירותי ענן, וזאת לנוכח היתרונות הרבים הנלווים לסביבת הענן, וביניהם, החיסכון המשמעותי בעלויות ההקמה, התפעול והתחזוקה של תחנות עבודה, רכישת ציוד מחשוב וכדומה. עם כניסת תחום הבינה המלאכותית לסביבת שירותי הענן, אנו צפויים לראות יותר ויותר יישומים חדשים מבוססי AI בנושאים מרכזיים בשירותי הענן, וביניהם, שירותי אבטחת מידע בענן, יצירת תחנות עבודה וירטואליות כדומה. עם פי הערכות מקצועיות, תחום שירותי הבינה המלאכותית בסביבת הענן, עשוי להיות מוערך בשווי של 2 טריליון דולר עד סוף העשור הנוכחי.

אבטחת מידע והגנת סייבר מבוססת AI

השפעה ניכרת של תחום ה-AI עשוי לבוא לידי ביטוי גם בתחום אבטחת המידע והגנת סייבר, כאשר יותר ויותר יישומים מבוססי AI יאפשרו ניטור מיידי של מצבי סיכון ואיומים ממשיים בכל הנוגע למתקפות סייבר על מערכות המחשוב של בית העסק, החברה או הארגון. באופן זה, ניתן יהיה למנוע מתקפות סייבר ופעולות זדוניות לגניבת מידע עסקי רגיש מנתוני המידע ש/ל מערכות המחשוב בבית העסק.

אנחנו בחברת אקספרס טכנולוגיות מקדמים בברכה תהליכי הטמעה של טכנולוגיות מבוססי AI בכל תחומי העיסוק המרכזיים שלנו בתחום פתרונות מחשוב לעסקים, פתרונות מיגון ובקרה ובתחום תשתיות התקשורת. למידע מקצועי על יישומי AI בשירותי הקצה המוצעים על ידינו אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן.

Call Now Button דילוג לתוכן