נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

גיבוי נתונים הוא למעשה תהליך של יצירת עותק לכל סוגי הנתונים המצויים במערכות המחשוב בהן נעשה שימוש, כאשר פעולת הגיבוי נועדה לצרכי שחזור נתונים במידה והנתונים המקוריים ייפגעו, יאבדו או יינזקו. כך או אחרת, פעולת גיבוי נתונים מהווה מרכיב משמעותי בתחום אבטחת המידע והגנה על הנתונים הקיימים.

פתרונות גיבוי

כאשר מדברים על פתרונות גיבוי מדברים למעשה על מספר סוגי פתרונות המסוגלים להתמודד עם טווחים שונים של צרכי הגיבוי הנחוצים לכל ארגון, חברה או בית עסק, כאשר בין סוגי הפתרונות הנפוצים ביותר תוכלו למצוא:

  • פתרונות גיבוי באמצעות חומרה – פתרונות אלו כוללים אחסון נתונים על גבי כונן אותו ניתן להתקין ולחבר לרשת המחשבים שלכם. פתרון זה נחשב לבעייתי ביותר מכיוון שברגע שהנתונים המקוריים נפגעים אתם עשויים למצוא את עצמכם ללא יכולת ממשית לשחזור הנתונים.
  • פתרונות גיבוי באמצעות תוכנה – פתרונות אלו מבוססים על תוכנות גיבוי שלמעשה מותקנות במערכות המחשוב של הלקוח. התוכנה עצמה יודעת לטפל באופן אוטומטי בפעולת הגיבוי, כאשר חלק מהתוכנות מצריכות התקנה של מערכת הפעלה. פתרונות גיבוי בתוכנה נחשבים למומלצים יותר מפתרונות גיבוי בחומרה, וזאת לנוכח העבודה שהם מאפשרים גמישות גדולה יותר.
  • פתרונות גיבוי באמצעות שירותי ענן – פתרונות אלו נחשבים כיום לפתרונות המומלצים והטובים ביותר לצרכי גיבוי ושחזור נתונים והם מבוססי BaaS . פתרונות אלו מיושמים במסגרת שירות ייעודי של מחשוב ענן, המסוגל להריץ גיבויים מתשתית הענן ולבצע מגוון רחב של פעולות גיבוי בהתאמה אישית לצרכי הלקוחות. הערך המוסף של גיבוי בענן בא לידי ביטוי בעובדה שמדובר בשירות שאינו מצריך רכישת תוכנה/חומרה או כל מערכת הפעלה.
  • פתרונות גיבוי היברידיים – פתרונות אלו משלבים בין כל סוגי הפתרונות האחרים המופיעים לעיל, כאשר בחירת סוגי הנתונים לגיבוי בכל אחד מסוגי הפתרונות, מומלץ שייעשה על ידי חברת it העוסקת ומתמחה בתחום שירותי מחשוב בענן ותחום הגנת הסייבר.

סוגי גיבויים

על מנת להבטיח ניצול מיטבי של האחסון ומהירויות הגיבוי, קיימים שלושה סוגים שונים של גיבוי נתונים:

  1. גיבוי מלא במסגרתו מגבים את כל הנתונים המצויים במערכת המחשוב, בין אם מדובר במערכת מחשוב פיזית ובין אם מדובר במערכת מחשוב הפועלת באמצעות שירותי מחשוב בענן.
  2. גיבוי דיפרנציאלי במסגרתו מגבים רק את הקבצים ששונו מאז פעולת הגיבוי האחרונה – יש לשים לב כי מדובר בגיבוי קבצים שעברו שינוי בלבד.
  3. גיבוי אינקרמונטלי במסגרתו מגבים רק את הקבצים ששונו מאז פעולות הגיבוי האחרונה, כאשר ההבדל בין סוג גיבוי זה לגיבוי דיפרנציאלי בא לידי ביטוי בעובדה שמדובר בפעולת גיבוי המאפשרת גיבוי מהיר יותר גם בקבצי נתונים גדולים וגם בקבצי נתונים קטנים.

אקספרס טכנולוגיות מציגה: פתרונות גיבוי בהתאמה אישית לצרכי הלקוח

אנחנו בחברת אקספרס טכנולוגיות עוסקים ומתמחים גם בתשתיות תקשורת, גם בתחום שירותי IT לעסקים וגם בתחום שירותי מחשוב ענן מנוהלים. הפעילות הענפה שלנו בתחומים אלו, מבוססת בין היתר על ההבנה בחשיבותה של פעולת הגיבוי והשחזור של נתונים. כיום, לנוכח איומי הסייבר בתחום אבטחת המידע, קיים צורך ממשי בפתרונות גיבוי ושחזור המותאמים באופן אישי לצרכי הלקוחות, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן בשבילכם. פתרונות אלו משלבים בתוכם פלטפורמה ייעודית המאפשרות לנו להעניק שירותי גיבוי מנוהלים באמצעות צוות מומחי אבטחת המידע והגנת הסייבר בחברתנו. אם גם אתם נדרשים לפתרונות גיבוי ושחזור נתונים, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן לצרכי תיאום פגישת ייעוץ ראשונית ללא כל התחייבות.

Call Now Button דילוג לתוכן