נשמח לעמוד לשירותכם
ולייעץ בכל עת!

מחשוב ענן היא טכנולוגיה המאפשרת לארגונים בסדרי גודל שונים לייעל את פעילותם הארגונית המבוססת על תשתיות מחשוב, תוך כדי חיסכון משמעותי בעלויות ההקמה, התפעול והתחזוקה של משאבי המחשוב בארגון. כאשר מדברים על פלטפורמת שירותי ענן לארגונים, מדברים למעשה על שלושה סוגי עננים, ציבורי, פרטי והיברידי, ובעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא מידע כללי על כל היתרונות הנלווים לפתרונות ענן היברידיים עבור ארגונים גדולים.

ענן ציבורי / פרטי / היברידי – מה חשוב לדעת?

כפי שציינו לעיל, ישנם 3 סוגי עננים שכל אחד מהם יכול להיות לצרכי ניהול שירותי הענן של הארגן. יחד עם זאת, קיימים מספר הבדלים בין הפלטפורמות השונות, הן בהיבט הביצועי שלהן והן ברמת האבטחה אותה הן מספקות.

  • פלטפורמת ענן ציבורי במסגרתה כל תשתיות המחשוב של הארגון ממוקמות בחוות שרתים של ספק שירותי הענן, כאשר הספק מקצה שירותי ענן ייעודיים לארגון על פי צרכיו. במודל ענן זה, מספר ארגונים חולקים ביניהם את תשתיות ה-IT של ספק השירות.
  • פלטפורמת ענן פרטי המשמשת אך ורק ארגון אחד. במודל ענן זה, הארגון נהנה מכל היתרונות הנלווים לשירותי מחשוב בענן, מהתאמה אישית של ארכיטקטורת הענן, דרך אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר ועד לרמת ביצוע מיטבית והגדלת משאבי המחשוב של הארגון בכל רגע נתון בהתאם לצרכי העבודה השוטפת
  • פלטפורמת ענן היברידי שלמעשה משלבת בין המודל הציבורי למודל הפרטי. בפלטפורמה ההיברידית, הארגון מארח את היישומים הקריטיים ביותר לפעילותו השוטפת בשרתים פרטיים השייכים רק לו ואת היישומים המשניים בשרתים ציבוריים.

מה הופך את הפלטפורמה ההיברידית למודל ענן מומלץ לארגונים גדולים?

הפלטפורמה ההיברידית משלבת למעשה בין ענן ציבורי המאוחסן באמצעות שרת ייעודי ציבורי מחוץ לארגון לבין ענן פרטי השייך אך ורק לארגון עצמו. באופן זה, הארגון נהנה משליטה מיטבית על כל המידע הקיים במערכות הפנים ארגוניות ומיתרונות נוספים עליהם נרחיב בהמשך. הבחירה בפלטפורמה ההיברידית נועדה בעיקר לארגונים גדולים המעוניינים לשפר באופן מתמיד את התפקוד שלהם, וזאת תוך מיצוי האפשרויות העומדות לרשותם בכל אחד מהמודלים לשירותי מחשוב ענן.

ענן היברידי – אינטגרציה מלאה בין הפרטי לציבורי

הפלטפורמה ההיברידית מאפשרת מעבר מהיר בין שירותי ענן ציבורי לשירותי הענן הפרטי, וזאת בהתאם לתהליכי העבודה הנחוצים לארגון בכל רגע נתון. באופן זה, הארגון יכול לנהל את משאבי המחשוב הנחוצים לו בהתאמה מלאה לצרכיו, ובתוך כך, ליהנות גם מהיתרונות המאפיינים את שירותי הענן הציבורי וגם מהיתרונות המאפיינים את שירותי הענן הפרטי.

מה הם יתרונות המרכזיים של פלטפורמת ענן היברידית?

היתרונות של פתרונות ענן היברידיים לארגונים גדולים, באים לידי ביטוי גם ברמת הביצוע של השירותים וגם באופן התאמתם לצרכי העבודה השוטפת של הארגון, כאשר בין היתרונות המרכזיים ניתן למצוא:

  • גמישות מרבית בכל הנוגע לאופן חלוקת שירותי הענן בין המודל הפרטי לציבורי, לרבות, סנכרון בין הפלטפורמות לצרכי מעבר חלק ומהיר ביניהן בכל רגע נתון.
  • עלות מול תועלת – מיצוי מיטבי של התועלות הכספיות הנלוות לשירותי ענן במודל הציבורי ושירותי ענן במודל הפרטי.
  • פתרונות ענן מנוהלים תוך יצירת אינטגרציה בין המודל הציבורי לזה הפרטי.
  • אבטחת מידע והגנת סייבר ברמה הגבוהה ביותר באמצעות יישומי ענן במודל הפרטי.
  • חיסכון משמעותי בעלויות באמצעות יישומי ענן במודל הציבורי.

ויתרונות נוספים המאפיינים את השימוש בפלטפורמת ענן ציבורית ופרטית כאחד, לרבות, גישה לנתוני אחסון ענן מכל מקום ובכל רגע נתון באמצעות חיבור ייעודי, ייעול תהליכי תחזוקה ובקרה על מערכות המחשוב ויתרונות נוספים המאפשרים לכל ארגון לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי שלו.

Call Now Button דילוג לתוכן